La Placestraat: communiceren op maat

La Placestraat: communiceren op maat

Zeven huurwoningen van de Alliantie in de Amsterdamse Laplacestraat (waarvan 3 onbewoond) hadden last van schimmel, houtrot en ongedierte. Onderhoud was dus broodnodig. Bij sommige woningen was ook asbest in de kruipruimte gevonden, dat werd eerst gesaneerd voordat de werkzaamheden konden starten. De duur van het onderhoud verschilde per woning al naar gelang de vloerbalken en planken verrot waren en de rioolbuizen gerepareerd of vervangen moesten worden. De herstelwerkzaamheden duurden bijna anderhalve maand. Bewoners moeten dus tijdelijk naar een logeerwoning uitwijken.

 

Uitdagingen: flexibel zijn

We fungeerden als aanspreekpunt voor de bewoners en leverden per persoon maatwerk. Gaandeweg het project kwam er steeds meer werk bij door onvoorziene persoonlijke situaties van huurders en het regelen en inrichten van de logeerwoningen. We moesten opschalen en flexibel zijn. Uiteindelijke deden we: de planning en coördinatie van de logeerwoningen (samen met de inkoop en inrichting), regelden het tijdelijke huurcontract van de logeerwoningen en verzorgden de opslag van de inboedel.

 

Rol Sabo: communiceren op maat

Hoe we communiceren is afhankelijk van wat we tegenkomen in het project. In de Laplacestraat was het nodig om verschillende huisbezoeken af te leggen. Ook moesten nogal wat belangrijke zaken voor bewoners op een rijtje gezet worden. Denk aan verslagen van de huisbezoeken, een stappenplan van het onderzoek, de fases van de werkzaamheden en een voorbeeldcontract voor de logeerwoningen.

 

Klanttevredenheid

Ondanks de nodige bezwaren van bewoners bij de start konden we het project succesvol afrondden. We deden de bewonersondersteuning van A tot Z en zochten en vonden oplossingen waar nodig. Zo merkten bewoners dat er echt naar hen geluisterd werd. Ze zagen op tegen de werkzaamheden, maar kijken achteraf tevreden terug. Ze zijn blij met hun vernieuwde woning.

 

Samenwerkingspartners: de Alliantie, bouwer BV Interselln Sabo. Wij voerden namens Intersell de bewonersondersteuning en communicatie uit. Dit project duurde van januari 2019 t/m december 2019.

 

 

Impressie

Vergelijkbare Projecten

Benieuwd wat we nog meer voor anderen hebben kunnen betekenen?