-->
Altijd beginnen we een project, of het nu om renovatie, groot onderhoud of sloop gaat, met een huisbezoek. Waarom spreken we bewoners bijvoorbeeld niet per telefoon?
Zo’n persoonlijk bezoek geeft ons meer informatie over de bewoner, iemands persoonlijkheid. Je ziet hoe iemand woont, hoe het huis is ingericht. Maar het allerbelangrijkste voor ons is dat bewoners in hun eigen vertrouwde omgeving rustig alle informatie tot zich kunnen nemen. We leggen de werkzaamheden uit, beantwoorden vragen en noteren omstandigheden waar de technische werkmannen rekening mee moeten houden. Denk aan gezondheidsklachten, samenstelling van huishoudens en werktijden.
Met anderstaligen spreken we Engels of regelen een tolk. Onze technische collega’s doen tegelijkertijd een opname om te kijken wat er precies in de woning moet gebeuren. Als de werkzaamheden starten zijn eventuele problemen getackeld en kan het onderhoud soepel verlopen. En weten bewoners waar ze aan toe zijn.
Soms vragen ze zich van tevoren af waarom een huisbezoek eigenlijk nodig is. Maar naderhand waarderen ze het. “Het was prettig dat jullie ons persoonlijk uitlegden wat er allemaal ging gebeuren. Fijn dat we er een gezicht bij zagen, want de telefoon is zo onpersoonlijk.”