Vernieuwing

Onderhoudsproject Gasthuislaan en De Ganskuijl in Amersfoort

Projectinfo

  • Opdrachtgever: De Alliantie, I&B ontwikkel BV (ontwikkelpartij), Intersell uitvoerende partij voor renovatie en onderhoud. 
  • 136 huishoudens
  • 181 woningen+bedrijfsruimtes
  • 36 portieken
  • Het project duurde van begin december 2021 t/m oktober 2022

Onderhoudsproject Gasthuislaan en De Ganskuijl in Amersfoort

Voor woningcorporatie de Alliantie in Amersfoort deden we samen met Intersell BV de begeleiding van een onderhoudsproject. De gasmeters van de portiekwoningen bij de Gasthuislaan en De Ganskuijl zijn verkeerd gebeugeld en/of voldoen niet aan de voorschriften van de netheerder. Ze worden daarom allemaal verplaatst naar een nieuwe meterkast in het gezamenlijke portiek. 

Vanaf februari 2022 werden de gasmeters in de woningen gedemonteerd en in een nieuwe meterkast in het portiek opgehangen. De werkzaamheden duren per portiek 4 dagen en worden in 4 fases over de 36 portieken opgedeeld. Elke fase duurt anderhalve maand.

Huisbezoeken

Voor de onderhoudswerkzaamheden van start gaan, legden in januari 2022 onze projectleiders Rizairis Núñez-Lacroes, Renu Jarbandhan en Latoya Glorie huisbezoeken af. Dat deden zij samen met de technische collega’s van Intersell, die doen een opname om te kijken wat er precies in de woning moet gebeuren.

Wat doen wij? Wij leggen de werkzaamheden uit, beantwoorden vragen en noteren omstandigheden waar de technische werkmannen rekening mee moeten houden. Denk aan gezondheidsklachten, samenstelling huishoudens en werktijden. Onze huisbezoeken zorgen voor een soepel verloop van het onderhoud.

Soepel onderhoud

Met anderstaligen spreken we Engers of we regelen een tolk. Wie om gezondheidsredenen zelf zijn meterkast niet kan leegmaken of niemand heeft die kan helpen, bieden wij een helpende hand. Onze technische collega’s doen een opname om te kijken wat er precies moet gebeuren. Als de werkzaamheden starten zijn eventuele problemen getackeld en kan het onderhoud soepel verlopen. En weten bewoners waar ze aan toe zijn.

Mooi rapportcijfer

Na afronding van de werkzaamheden voerden we een klanttevredenheidsonderzoek uit hoe de bewoners de werkzaamheden beleefd hebben. De begeleiding rondom de werkzaamheden is als ‘vrij soepel’ ervaren. Complimenten waren er voor de snelle uitvoering en de geringe overlast. Ook was men zeer tevreden over de klantvriendelijkheid van de medewerkers.

De bewoners waren tevreden, zij gaven het rapportcijfer 8,3 voor de werkzaamheden, de begeleiding, de voortgang en de communicatie. Lees meer: Kort en intensief: klus in Amersfoort afgerond

Vragen over dit project?
Neem contact op met  Sabo Advies voor meer informatie over deze aanpak of toekomstige initiatieven.

No items found.