Community, cultuur en innovatie: Lessen uit Londen

Wat een reis! 

Van 8 tot en met 10 oktober jl. organiseerde Added Colour (onder leiding van Virgill Olvira) haar allereerste handelsmissie — een inspirerende reis van Amsterdam naar het hart van Londen, met als hoogtepunt Black Tech Fest, Europa’s grootste tech-conferentie waar innovatie, diversiteit en cultuur centraal staan. Met een delegatie van circa 60 bestuurders, directeuren, ondernemers, impactmakers en studenten reisden we naar Londen. Sabo heeft bijgedragen aan de organisatie hiervan.

Van de warme ontvangst bij de Nederlandse Ambassade in Soho tot bezoeken aan Merky FC (het hoofdkwartier van Stormzy x Adidas), Prince of Peckham, Black Tech Fest en Impact Brixton – met als indrukwekkende afsluiting een bezoek aan The Black Archives Londen – het doel van deze missie was om projecten te ontdekken die communities in wijken versterken én om de relatie tussen community, cultuur en innovatie te verkennen.

 

Tijdens het bezoek aan Black Tech Fest en in Brixton zagen we hoe diversiteit en gemeenschapskracht bijdragen aan de culturele en economische welvaart van wijken. Dit laat zien dat sterke sociale infrastructuur, met aandacht voor zeggenschap en eigenaarschap, essentieel is. De samenwerking tussen burgers, overheid en marktpartijen speelt hierin een cruciale rol. De lessen uit Londen implementeren wij in ons werk.

𝐃𝐞 𝐫𝐨𝐥 𝐯𝐚𝐧 𝐒𝐚𝐛𝐨

Bij Sabo geloven we dat échte vooruitgang begint bij verbinding tussen mensen, organisaties en ideeën. Daarom ondersteunen we initiatieven zoals deze handelsmissie, waarin ondernemerschap, talentontwikkeling en maatschappelijke impact samenkomen.

Onze inzet richt zich op het creëren van kansen voor het bouwen aan duurzame samenwerkingen die bijdragen aan sterke, inclusieve communities — in Nederland én daarbuiten.

De handelsmissie is ondersteund door Rabobank en gemeente Amsterdam.