-->

Huurders bijstaan tijdens onderhoudsproject

Hoe kun je huurders zo goed mogelijk bijstaan tijdens een (groot) onderhoudsproject? Dat is een vraag waar het team van Sabo Advies zich geregeld over buigt. Daarvoor werken we nauw samen in een bouwteam met woningcorporaties, bouwbedrijven en andere partijen.

De kern van onze aanpak is bruggen slaan tussen de verschillende partners en zo zorgen voor een goed verloop van het onderhoudsproces. We signaleren vaak onduidelijkheden en misverstanden tussen bewoners, woningcorporaties, aannemers en bouwbedrijven. 

Als de planning niet duidelijk is, volgt een persoonlijk gesprek of een nieuwsbrief voor iedereen. Als de aanpak beter kan organiseren we overleggen we in het bouwteam en bespreken hoe we pijnpunten het beste kunnen aanpakken. 

Als een bewoner het even niet meer ziet zitten door stof- of geluidsoverlast, komt er een ruimte waar bewoners tijdens de overlast kunnen verblijven. “We staan de huurders zoveel mogelijk bij. We kijken welke zaken goed lopen, maar geven ook door aan opdrachtgevers wat beter kan.”

Soms hebben mensen extra hulp nodig omdat ze zelf hun spullen in huis niet kunnen verzetten. “Bij een mevrouw die slecht ter been was, sloeg de paniek toe.”We regelden dat een medewerker van Bewonerszaken zorgde voor extra hulp, uitleg en een handyman. Zo kwam die mevrouw het onderhoud goed door.”

Na het onderhoud verspreiden we een klanttevredenheidsonderzoek om te horen hoe huurders het onderhoud ervaren hebben. Door die evaluaties hebben we onze begeleiding steeds verder kunnen perfectioneren.

Laat een reactie achter